Czcionka:

Kontrast:

Wystąpienia i prelegenci

Uczymy jak zawsze, choć wszystko się zmieniło – czy czas na edukacyjny reset? 

Zdjęcie prelegenta: Dorota Janczak

Dorota Janczak

Pracuje w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie na stanowisku kierownika Pracowni Dydaktyki Cyfrowej oraz jako nauczyciel konsultant. Jest także członkinią grupy SuperBelfrzyRP. Na co dzień wykorzystuje nowoczesne narzędzia i metody pracy z TIK do wspierania uczenia się oraz promuje ich stosowanie przez innych nauczycieli. Prowadzi zajęcia dydaktyczne na wielu specjalistycznych kursach. Jest autorką szkoleń dotyczących wykorzystania TIK w pracy z uczniami, a także pomysłodawczynią i koordynatorką licznych projektów edukacyjnych, w tym również o zasięgu międzynarodowym.  

Zajmuję się dydaktyką cyfrową, dzieląc się swoją wiedzą poprzez wystąpienia, publikacje oraz prowadzenie serwisu eduTIKacja, zawierającego m.in. materiały szkoleniowe dla nauczycieli i uczniów. Posiada doświadczenie w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Specjalizuje się w edukacyjnym wykorzystywaniu narzędzi AI. 

Dyrektor szkoły i sztuczna inteligencja – partnerstwo na rzecz cyfrowej transformacji edukacji 

Zdjęcie prelegenta: Dariusz Stachecki

Dariusz Stachecki

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu

Nauczyciel dyplomowany, absolwent UAM w Poznaniu. Apple Distinguished Educator oraz Apple Professional Learning Trainer. Ekspert edukacji cyfrowej w PCSS. Microsoft Innovative Education Expert i Microsoft Innovative Educator Fellow. Informatyką w szkole zajmuje się od 1991 roku. Animator i propagator idei wykorzystania TIK w pracy szkoły. Prelegent wielu krajowych i międzynarodowych konferencji. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli, opiekunów pracowni i administratorów szkolnych sieci komputerowych. Od 2004 roku organizuje ogólnopolskie konferencje poświęcone wykorzystaniu nowoczesnych technologii w edukacji – KASSK (Konferencja Administratorów Szkolnych Sieci Komputerowych), „Technologie mobilne w edukacji” oraz „Programowanie w szkole”. Za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania odznaczony w 2009 roku Medalem Komisji Edukacji Narodowej, w 2013 Brązowym Krzyżem Zasługi. Trzykrotnie wyróżniony przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych jako jedna ze stu osób w Polsce, które w sposób szczególny, swoją aktywnością przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych. Wpisany na listę honorową. Członek Zespołu ds. Strategii przy MEN (2014–2015). Członek zespołu ekspertów ds. kompetencji cyfrowych Rady Cyfryzacji. Od 2012 roku członek Rady ds. Informatyzacji Edukacji. 

Nowy wymiar promocji szkoły 

Marcin Pawlik

Nauczyciel konsultant w OEIiZK w Warszawie. Filmmaker, realizator transmisji online. Prowadzi warsztaty z edycji i montażu filmów oraz tworzenia multimediów z wykorzystaniem zarówno profesjonalnych narzędzi (Blackmagic Design DaVinci Resolve, Adobe Premiere Pro) oraz prostych rozwiązań (np. CapCut, Kdenlive). Uczy również, jak nagrywać i montować wideo za pomocą smartfonów, tabletów. Zajmuje się szeroko pojętymi multimediami oraz wideo marketingiem. Posiada wieloletnie doświadczenie jako trener, edukator i twórca contentu edukacyjnego. Pracuje z różnorodnymi narzędziami – od profesjonalnych rozwiązań studyjnych po sprzęt mobilny. Jako praktyk i trener dysponuje wiedzą na temat tworzenia studia nagrań, efektywnej komunikacji podczas realizacji materiałów oraz planowania nagrań w taki sposób, aby proces montażu był mniej czasochłonny. Śledzi aktualne trendy i stale poszerza swoją wiedzę, również w zakresie narzędzi sztucznej inteligencji. Poza pracą z filmem pasjonuje się wykorzystywaniem usług chmurowych w edukacji, zarówno Microsoft 365, jak i Google Workspace. W codziennej pracy korzysta z takich narzędzi jak Microsoft Teams, Google Meet, Zoom oraz YouTube.  

Sztuczna inteligencja pomaga w pracy dydaktycznej… Czy to dobrze? 

Zdjęcie: Janusz S. Wierzbicki

Janusz S. Wierzbicki

Absolwent Politechniki Warszawskiej wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych. Od 1996 roku prowadzi zajęcia (nie tylko dla nauczycieli) m.in. w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Prowadził również przedmioty Sieci i multimedia oraz Systemy operacyjne na Studium Podyplomowym Informatyki dla Nauczycieli, organizowanym przez OEIiZK wraz z Instytutem Informatyki Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego.

Autor serii podręczników Informatyka na czasie dla szkół ponadpodstawowych wydawnictwa Nowa Era – zdobywcy pierwszej nagrody w konkursie PTI – Informatyczna Książka Roku 2021 (cześć 1,2) oraz Informatyczna Książka Roku 2022 (część 3).

Za działalność na rzecz edukacji informatycznej otrzymał Medal Komisji Edukacji Narodowej (2007) oraz Brązowy Krzyż Zasługi (2011). Wyróżniony został również trzykrotnie (2017, 2020 i 2021) przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych jako jedna ze stu osób w Polsce, które w sposób szczególny, swoją aktywnością przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych.

Rozpowszechnianie wizerunku – cyfrowy ślad 

Dariusz Brzuska

Specjalista ds. merytorycznych w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Inżynier chemik, w OEIiZK pracuje w zespole Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych. Instruktor ZHP w stopniu harcmistrza, wolontariusz i trener wolontariuszy, drużynowy. Jachtowy sternik morski. Pasjonat inżynierii chemicznej, w tym fizykochemicznych metod rozdzielania mieszanin oraz procesów ochrony środowiska. Popularyzuje wiedzę o bezpieczeństwie w terenie podczas gwałtownych zjawisk pogodowych. Organizuje zajęcia terenowe z dziećmi i młodzieżą, także z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych. Prowadzi szkolenia o stosowaniu w szkole prawa autorskiego, a zwłaszcza o wolnych licencjach takich jak Creative Commons. Fan misji Apollo 13, kiedy technika wraz z kreatywnością uratowały życie astronautów. 

Ciemna strona sztucznej inteligencji

Bartłomiej Krowiak

Pracownik Ośrodka Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Pasjonat nowych technologii oraz możliwości wykorzystywania ich w edukacji. Nauczyciel, koordynator wielu przedsięwzięć szkolnych, opiekun finalistów konkursów i olimpiad informatycznych. W swojej pracy z uczniami często nawiązuje do popularnych elementów popkultury, aby lepiej dotrzeć do swoich podopiecznych. 

Marta Wnukowicz

Nauczycielka informatyki, trenerka i wykładowczyni z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami i nauczycielami. Współpracowała przy realizacji wielu projektów edukacyjnych, m.in. przy pilotażowym projekcie „Otwarta Szkoła – System Wsparcia Uczniów Migrujących”, przygotowując nauczycieli do prowadzenia zajęć metodą wideokonferencji. Współautorka podręcznika on-line Windows Live@Edu dla Microsoft. Autorka materiałów edukacyjnych dla Wydawnictwa Nowa Era. Współtwórczyni czasopisma oświatowego „EduFakty – Uczę Nowocześnie”, dwumiesięcznika poświęconego wykorzystaniu nowych technologii w nauczaniu, w którym pełniła funkcję redaktorki i autorki wielu artykułów. Autorka wielu publikacji, programów i materiałów edukacyjnych dotyczących stosowania TIK w edukacji. Przez wiele lat współpracowała z PTI, pełniąc funkcję Egzaminatora ECDL. W latach 2020–2021 MIE Expert Microsoft. Obecnie nauczyciel konsultant w pracowni Dydaktyki Cyfrowej w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. 

Ocenianie ucznia 4.0 – etyka, technologia i rola dyrektora w dobie AI 

Zdjęcie prelegenta: Anna Grzybowska

Anna Grzybowska

Nauczyciel konsultant w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Nauczycielka geografii i przyrody, uczestniczka wielu projektów międzynarodowych, kieruje pracami Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych. Autorka materiałów dydaktycznych dla uczniów i nauczycieli. Fascynują ją nowoczesne metody nauczania. Geografka z wykształcenia i zamiłowania.


Prowadzący spotkanie

Zdjęcie prelegenta: Michał Tycjan Grzelak

Michał Tycjan Grześlak

Entuzjasta nowych technologii, trzykrotnie wyróżniony wpisem na Listę 100 SPRUC za działalność na rzecz rozwijania umiejętności cyfrowych w Polsce (2017, 2020 i 2021). Twórca Facebookowej grupy wsparcia dla nauczycieli „Szkoła z Office 365”.

Nauczyciel dyplomowany, konsultant w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie (OEIiZK). Prowadzi szkolenia, warsztaty oraz konsultacje dla szkolnych administratorów, nauczycieli oraz kadry kierowniczej, których tematyką jest wykorzystanie usług chmurowych i nowych technologii w edukacji. Współautor podręcznika dla uczestników szkoleń z Office 365 oraz scenariusza szkoleń dla trenerów z wykorzystania usługi Microsoft Office 365 dla edukacji. Autor wielu publikacji w kwartalnikach edukacyjnych „Meritum” i „W cyfrowej szkole”. 

Od wielu lat jeden z organizatorów konferencji edukacyjnej „Majowe Mrozy w Warszawie”. Współorganizator cyklu specjalistycznych konferencji „Bezpieczeństwo informacyjne w szkole i placówce oświatowej” Pracował jako nauczyciel zajęć komputerowych oraz informatyki w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum. Miał wystąpienia i prowadził warsztaty dotyczące bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych. Współtworzył dwumiesięcznik oświatowy „Uczę Nowocześnie”. 

Posiada tytuły: Microsoft Innovative Educator Fellow, Microsoft Innovative Educator Master Trainer, Microsoft Innovative Educator Expert.