Wystąpienia i prelegenci
Jak (się) uczyć w dobie AI?
Anna Grzybowska
Nauczyciel konsultant w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Nauczycielka geografii i przyrody, uczestniczka wielu projektów międzynarodowych, kieruje pracami Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych. Autorka materiałów dydaktycznych dla uczniów i nauczycieli. Fascynują ją nowoczesne metody nauczania. Geografka z wykształcenia i zamiłowania.
Michał Tycjan Grześlak
Entuzjasta nowych technologii, trzykrotnie wyróżniony wpisem na Listę 100 SPRUC za działalność na rzecz rozwijania umiejętności cyfrowych w Polsce (2017, 2020 i 2021). Twórca Facebookowej grupy wsparcia dla nauczycieli „Szkoła z Office 365”.
Nauczyciel dyplomowany, konsultant w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie (OEIiZK). Prowadzi szkolenia, warsztaty oraz konsultacje dla szkolnych administratorów, nauczycieli oraz kadry kierowniczej, których tematyką jest wykorzystanie usług chmurowych i nowych technologii w edukacji. Współautor podręcznika dla uczestników szkoleń z Office 365 oraz scenariusza szkoleń dla trenerów z wykorzystania usługi Microsoft Office 365 dla edukacji. Autor wielu publikacji w kwartalnikach edukacyjnych „Meritum” i „W cyfrowej szkole”.
Od wielu lat jeden z organizatorów konferencji edukacyjnej „Majowe Mrozy w Warszawie”. Współorganizator cyklu specjalistycznych konferencji „Bezpieczeństwo informacyjne w szkole i placówce oświatowej” Pracował jako nauczyciel zajęć komputerowych oraz informatyki w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum. Miał wystąpienia i prowadził warsztaty dotyczące bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych. Współtworzył dwumiesięcznik oświatowy „Uczę Nowocześnie”.
Posiada tytuły: Microsoft Innovative Educator Fellow, Microsoft Innovative Educator Master Trainer, Microsoft Innovative Educator Expert.
Szkoła w czasach pokolenia Alfa
Elżbieta Pryłowska-Nowak
Wykładowca, trenerka, mentorka i autorka wielu publikacji o zastosowaniu mediów cyfrowych w edukacji. W swojej pracy skupiam się na pobudzaniu świadomości i aktywności cyfrowej nauczycieli. Pracuję jako nauczyciel konsultant w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. W zastosowaniu mediów cyfrowych w edukacji jestem zainteresowana wpływem technologii na rozwój kultury oraz wykorzystaniem technologii dla integracji społecznej i rozwoju zrównoważonego. Prowadzę zajęcia dla nauczycieli i współprojektuję z zespołem Ośrodka w opracowywaniu i realizacji projektów europejskich.
Janusz S. Wierzbicki
Absolwent Politechniki Warszawskiej wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych. Od 1996 roku prowadzi zajęcia (nie tylko dla nauczycieli) m.in. w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Prowadził również przedmioty Sieci i multimedia oraz Systemy operacyjne na Studium Podyplomowym Informatyki dla Nauczycieli, organizowanym przez OEIiZK wraz z Instytutem Informatyki Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego.
Autor serii podręczników Informatyka na czasie dla szkół ponadpodstawowych wydawnictwa Nowa Era – zdobywcy I. nagrody w konkursie PTI – Informatyczna Książka Roku 2021 (cześć 1,2) oraz Informatyczna Książka Roku 2022 (część 3).
Za działalność na rzecz edukacji informatycznej otrzymał Medal Komisji Edukacji Narodowej (2007) oraz Brązowy Krzyż Zasługi (2011). Wyróżniony został również trzykrotnie (2017, 2020 i 2021) przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych jako jedna ze stu osób w Polsce, które w sposób szczególny, swoją aktywnością przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych.
Szkoła otwarta na zmiany – jak ją budować (panel dyskusyjny)
Dorota Janczak
Pracuje w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie na stanowisku kierownika Pracowni Dydaktyki Cyfrowej oraz jako nauczyciel konsultant, jest także członkinią grupy SuperBelfrzyRP.
Na co dzień wykorzystuje nowoczesne narzędzia i metody pracy z TIK do wpierania uczenia się oraz promuje ich stosowanie przez innych nauczycieli. Prowadzi zajęcia dydaktyczne na wielu specjalistycznych kursach. Jest autorką szkoleń dotyczących użycia TIK w pracy z uczniami, a także pomysłodawczynią i koordynatorką licznych projektów edukacyjnych, także międzynarodowych.
Zajmuję się dydaktyką cyfrową, dzieląc się swoją wiedzą poprzez wystąpienia, publikowanie artykułów oraz prowadzenie serwisu eduTIKacja, zawierającego między innymi materiały szkoleniowe dla nauczycieli i uczniów. Posiada doświadczenie w nauczaniu języka polskiego jako obcego.
Dariusz Andrzejewski
Dyrektor Samorządowej Szkoły Podstawowej nr 6 im. Jana Pawła II we Wrześni
Trener w projektach związanych z edukacją medialną, wykorzystaniem technologii informatycznych w szkole. Opiekun merytoryczny uczniów biorących udział w ogólnopolskich konkursach informatycznych, inicjator wdrożenia w szkole innowacyjnych projektów edukacyjnych, pomysłodawca utworzenia powstałego na terenie szkoły Centrum Edukacji Ekologicznej we Wrześni. Organizator cyklicznych konferencji i warsztatów „Lepsza Edukacja”. Uczestnik i prelegent ogólnopolskich konferencji edukacyjnych, prowadzący wraz uczniami warsztaty podczas Konferencji WCCE w Toruniu. Odznaczony medalem KEN, w 2015 otrzymał nagrodę Ministra Edukacji Narodowej, laureat nagrody TOP 3 Mężczyźni w Edukacji, Listy 100 ‘2018, ‘2022. Od 2018 r. prezes Międzyszkolnego Klubu Sportowego działającego we Wrześni. W 2022 roku odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi. W 2021 r. zaproszony do grona ekspertów przy Radzie Cyfryzacji. Członek Rady do Spraw Informatyzacji Edukacji przy MEN 2012-2020, a także od 2024.
Artur Rudnicki
Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu
Ekspert Microsoft dla Edukacji, nauczyciel przedmiotów informatycznych (systemy operacyjne, sieci komputerowe) w Zespole Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu, od 2003 roku zastępca dyrektora. Jest organizatorem cyklu ogólnopolskich konferencji dla dyrektorów szkół i nauczycieli na temat: „Nowoczesne technologie IT w cyfrowej szkole i administracji publicznej”. Od 2005 roku szkolny lider w programie Microsoft dla Edukacji, gdzie szkoła uzyskała tytuł Microsoft Showcase School (szkoła została włączona do grona najbardziej innowacyjnych szkół z całego świata). Zdobył tytuł Microsoft Innovative Expert Educator Fellow oraz Master Trainer. Pełni rolę egzaminatora egzaminu maturalnego z informatyki oraz egzaminu w zawodzie technik informatyk. Od czterech lat jest powoływany jako przewodniczący zespołu egzaminatorów przez OKE Warszawa do prac komisji, która sprawdza praktyczny egzamin w zawodzie technik informatyk. Jest autorem komentarzy do rozwiązań publikowanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną w zawodzie technik informatyk. Posiada tytuł MCP (Microsoft Certified Specialist), MOS (Microsoft Office Specialist) oraz MCE (Microsoft Certified Educator). Pracuje i rozwija serwerowe rozwiązanie dla szkół, tzw. Cloud Collection. Zainteresowania: mocna muzyka, sport (w szczególności piłka ręczna), nowe technologie.
Dariusz Stachecki
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu
Nauczyciel dyplomowany. Absolwent UAM w Poznaniu. Apple Distinguished Educator oraz Apple Professional Learning Trainer. Ekspert edukacji cyfrowej w PCSS. Microsoft Innovative Education Expert i Microsoft Innovative Educator Fellow. Informatyką w szkole zajmuje się od 1991 roku. Animator i propagator idei wykorzystania TIK w pracy szkoły. Prelegent wielu krajowych i międzynarodowych konferencji. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli, opiekunów pracowni i administratorów szkolnych sieci komputerowych. Od 2004 roku organizuje ogólnopolskie konferencje poświęcone wykorzystaniu nowoczesnych technologii w edukacji – KASSK (Konferencja Administratorów Szkolnych Sieci Komputerowych), „Technologie mobilne w edukacji” oraz „Programowanie w szkole”. Za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania odznaczony w 2009 roku Medalem Komisji Edukacji Narodowej, w 2013 Brązowym Krzyżem Zasługi. Wyróżniony został trzykrotnie w 2017, 2021 i 2022 roku przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych jako jedna ze stu osób w Polsce, które w sposób szczególny, swoją aktywnością przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych. Wpisany na listę honorową. Członek Zespołu ds. Strategii przy MEN (2014–2015). Członek zespołu ekspertów ds. kompetencji cyfrowych Rady Cyfryzacji. Od 2012 roku członek Rady ds. Informatyzacji Edukacji.
dr Artur Stępniak
Dyrektor Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej Gaudeamus w Warszawie
Od 6 lat dyrektor Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej Gaudeamus w Warszawie, poprzednio dyrektor Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej Smart School w Zamościu (przez 7 lat). Przewodniczący Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Dwujęzyczności BILINGUIS (od 11 lat), wykładowca akademicki na UW, KUL i WSEI na kierunkach filologia angielska, pedagogika wczesnoszkolna i edukacja dwujęzyczna. Doktor nauk humanistycznych w zakresie lingwistyki stosowanej. Jeden z prekursorów i największych entuzjastów we wprowadzaniu edukacji dwujęzycznej w polskich szkołach – zarówno w teorii, jak i w praktyce.
Jak się odnaleźć w cyfrowym świecie?
Marcin Pawlik
Nauczyciel konsultant w OEIiZK w Warszawie. W swojej pracy zawodowej zajmuje się postprodukcją i montażem filmów. Prowadzi szkolenia z edycji i montażu filmów oraz zajęcia z nagrywania i montażu wideo za pomocą urządzeń mobilnych. Zajmuje się szeroko pojętymi multimediami. Organizuje oraz prowadzi streamingi, transmisje online, webinaria. Poza pracą z filmem jest pasjonatem wykorzystywania usług chmurowych w edukacji.
Bartłomiej Krowiak
Pracownik Ośrodka Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Pasjonat nowych technologii oraz możliwości wykorzystywania ich w edukacji. Nauczyciel, koordynator wielu przedsięwzięć szkolnych, opiekun finalistów konkursów i olimpiad informatycznych. W swojej pracy z uczniami często nawiązuje do popularnych elementów popkultury, aby lepiej dotrzeć do swoich podopiecznych.
Z dziennika pokładowego ucznia – motywujemy do pracy
Renata Rudnicka
Nauczyciel konsultant w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie w Pracowni Dydaktyki Cyfrowej. Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w jednej z warszawskich szkół. Pasjonatka nowych technologii i ich wykorzystania w praktyce. Od ponad 10 lat testuje TIK w edukacji, wspiera grupę nauczycielską we wprowadzaniu technologii do edukacji i wykorzystywaniu różnych jej aspektów podczas zajęć szkolnych. Mimo coraz bardziej otaczającej nas technologii nie zapomina jak ważny jest ruch, dlatego często w swoje zajęcia wprowadza rozluźniające przerywniki i propozycje zabaw ruchowych.
Nauczyciel w opałach – kilka słów o cyberzagrożeniach w szkole
Michał Tycjan Grześlak
Entuzjasta nowych technologii, trzykrotnie wyróżniony wpisem na Listę 100 SPRUC za działalność na rzecz rozwijania umiejętności cyfrowych w Polsce (2017, 2020 i 2021). Twórca Facebookowej grupy wsparcia dla nauczycieli „Szkoła z Office 365”.
Nauczyciel dyplomowany, konsultant w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie (OEIiZK). Prowadzi szkolenia, warsztaty oraz konsultacje dla szkolnych administratorów, nauczycieli oraz kadry kierowniczej, których tematyką jest wykorzystanie usług chmurowych i nowych technologii w edukacji. Współautor podręcznika dla uczestników szkoleń z Office 365 oraz scenariusza szkoleń dla trenerów z wykorzystania usługi Microsoft Office 365 dla edukacji. Autor wielu publikacji w kwartalnikach edukacyjnych „Meritum” i „W cyfrowej szkole”.
Od wielu lat jeden z organizatorów konferencji edukacyjnej „Majowe Mrozy w Warszawie”. Współorganizator cyklu specjalistycznych konferencji „Bezpieczeństwo informacyjne w szkole i placówce oświatowej” Pracował jako nauczyciel zajęć komputerowych oraz informatyki w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum. Miał wystąpienia i prowadził warsztaty dotyczące bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych. Współtworzył dwumiesięcznik oświatowy „Uczę Nowocześnie”.
Posiada tytuły: Microsoft Innovative Educator Fellow, Microsoft Innovative Educator Master Trainer, Microsoft Innovative Educator Expert.